• Tuzla Mahallesi 569/1 Sokak, D:No:2, 48300 Fethiye/Muğla
  • info@doc.com.tr

1. Hizmetten Yararlanma Hakkı

Her hasta, dil, din, ırk, cinsiyet, sosyal statü ve ekonomik durumuna bakılmaksızın nitelikli ağız ve diş sağlığı hizmetlerinden yararlanma hakkına sahiptir.

2. Saygı ve Güvenlik Hakkı

Her hasta, saygılı, nazik, güler yüzlü, anlayışlı ve hijyenik bir ortamda sağlık hizmeti alma hakkına sahiptir. Hasta güvenliği ve mahremiyeti korunur.

3. Bilgilendirilme ve Onay Hakkı

Hasta, tedavi süreci, uygulanacak işlemler, kullanılacak malzemeler, muhtemel riskler ve alternatifler konusunda tam ve doğru bir şekilde bilgilendirilir. Hasta, bilgilendirilmiş onam vermeden hiçbir işlem uygulanamaz.

4. Sağlık Kuruluşunu ve Hekimi Seçme / Değiştirme Hakkı

Hasta, diş hekiminin veya sağlık kuruluşunun seçimini yapma ve değiştirme hakkına sahiptir.

5. Tedaviyi Reddetme ve Durdurma Hakkı

Hasta, bilgilendirilmek şartıyla önerilen tedaviyi reddetme ve tedaviye ara verme hakkına sahiptir.

6. Mahremiyet (Gizlilik) Hakkı

Hastanın sağlık bilgileri ve kişisel bilgileri gizli tutulur. Hasta onayı olmadan üçüncü kişilerle paylaşılmaz.

7. Ağrı Yönetimi ve Rahatlama Hakkı

Hasta, ağrısının giderilmesi ve konforunun sağlanması için gerekli önlemlerin alınmasını talep etme hakkına sahiptir.

8. Bilgi Edinme Hakkı

Hasta, kendi sağlık durumu, tedavi süreci, maliyet bilgileri ve sonuçları hakkında bilgi alma hakkına sahiptir.

9. Şikâyet ve İtiraz Hakkı

Hasta, hak ihlali veya memnuniyetsizlik durumunda dilek, öneri veya şikayet bildirme hakkına sahiptir. Klinik, bu şikâyetleri değerlendirir ve gerekli işlemleri yapar.

10. Refakatçi Bulundurma Hakkı

Tıbbi gereklilikler dışında, hasta yanında refakatçi bulundurabilir.

HASTA SORUMLULUKLARI

  • Randevu saatlerine uymak
  • Verilen talimatlara dikkat etmek
  • Hekime doğru bilgi vermek
  • Klinik ortamına ve çalışanlarına saygı göstermek
  • Maddi yükümlülükleri yerine getirmek